Prof. Dr. Daniel Bruns

Forschungsgebiete

  • Social Media Marketing

  • Digital Marketing

  • Marketing Communications

  • Brand Management

  • Marketing Analytics

Publikationen und Vorträge

Auszeichnungen

  • Best Paper Award – Best Student Paper, 2024, European Advertising Academy, International Conference on Research in Advertsing, Thessaloniki, Greece, Title: „The Carousel Effect: Leveraging Sideways Swiping for Enhanced Ad Effectiveness in Social Media”, Co-authors: Stefan Rohrbach, Tobias Langner.

  • Best Paper Award – Best Student Paper, 2024, American Academy of Advertising, AAA Annual Conference, Portland, Oregon, Title: „When Swiping Bites Back: Why Atypical Smartphone Swiping Increases Attention but Decreases Brand Memory“, Co-authors: Stefan Rohrbach, Tobias Langner.

  • Best Paper Award – Best Conference Paper, 2023, American Academy of Advertising, AAA Annual Conference, Denver, Colorado, Projekttitel: „Influencer Marketing Effectiveness: Automated Measures of User’s Social Media Engagement toward Influencer Posts as Indicators of Attitudinal and Behavioral Outcomes“, Co-authors: Steffen Prior, Tobias Langner.

  • Nominierung als Nachwuchsforscher des Jahres 2017, Preis der Deutschen Marktforschung (Deutschland, Österreich, Schweiz, Berufsverband Deutscher Markt- und Sozialforscher e.V. (BVM/VMÖ/vsms).

  • Dissertationspreis, FABU e.V., Bergische Universität Wuppertal.

Mitgliedschaften

  • American Academy of Advertising (AAA)

  • Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft (DWG)

  • European Advertising Academy (EAA)

  • European Marketing Academy (EMAC)

  • Forschungsgruppe Konsum und Verhalten (K&V)