Prof. Dr. Daniel Bruns
Professur für Marketingmanagement
Forschungsgebiete
Social Media Marketing
Digital Marketing
Marketing Communications
Brand Management
Marketing Analytics
Publikationen und Vorträge
Auszeichnungen
Best Paper Award – Best Student Paper, 2024, European Advertising Academy, International Conference on Research in Advertsing, Thessaloniki, Greece, Title: „The Carousel Effect: Leveraging Sideways Swiping for Enhanced Ad Effectiveness in Social Media”, Co-authors: Stefan Rohrbach, Tobias Langner.
Best Paper Award – Best Student Paper, 2024, American Academy of Advertising, AAA Annual Conference, Portland, Oregon, Title: „When Swiping Bites Back: Why Atypical Smartphone Swiping Increases Attention but Decreases Brand Memory“, Co-authors: Stefan Rohrbach, Tobias Langner.
Best Paper Award – Best Conference Paper, 2023, American Academy of Advertising, AAA Annual Conference, Denver, Colorado, Projekttitel: „Influencer Marketing Effectiveness: Automated Measures of User’s Social Media Engagement toward Influencer Posts as Indicators of Attitudinal and Behavioral Outcomes“, Co-authors: Steffen Prior, Tobias Langner.
Nominierung als Nachwuchsforscher des Jahres 2017, Preis der Deutschen Marktforschung (Deutschland, Österreich, Schweiz, Berufsverband Deutscher Markt- und Sozialforscher e.V. (BVM/VMÖ/vsms).
Dissertationspreis, FABU e.V., Bergische Universität Wuppertal.
Mitgliedschaften
American Academy of Advertising (AAA)
Deutsche Werbewissenschaftliche Gesellschaft (DWG)
European Advertising Academy (EAA)
European Marketing Academy (EMAC)
Forschungsgruppe Konsum und Verhalten (K&V)